26 maj 2017

Wild child. American Brett Ale.

Przed czwartkową bitwą (tudzież drugim ćwierćfinałem) miałem pewne obawy co do stylu, który zostanie "podany na tacy". Jak już wiele osób wie, za amerykanizowaniem większości gatunków nie stoję, a więc i do tej bitwy podchodziłem z dużą dozą dystansu, ale i również niepokoju. Dzikie drożdże często żyją swoim życiem i nie są łatwe do okiełznania dla nawet i doświadczonego piwowara. Ale po kolei.

Drugi ćwierćfinał Beer Cup - bitwy piwowarów ściągnął do Absurdalnej całkiem pokaźne grono spragnionych dobrego piwa. Jako stały bywalec muszę rzec, że wszystko jednak zależy od stylu, który jest aktualnie prezentowany. Piwowarstwo z użyciem alternatywnych organizmów fermentacyjnych napawa się ostatnio dużym popytem. Wiele browarów stawia na piwa dzikie czy kwaśne, chociaż w pewnym momencie kilku warzycieli się tym zachłysnęło. Jak napisałem we wstępie, nie jest łatwo uwarzyć dobre piwo na czymś innym niż US-05, hehe. 


Mówiąc całkiem poważnie, słowa się ziściły. Trzy z czterech próbek, które dane mi było spróbować, przysłowiowej "roboty" nie zrobiły. Dokładnie nie przypomnę sobie jakie wady były w poszczególnych piwach, lecz kultowa siarka najbardziej zarzuciła mi się w nos. 
Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło, gdyż piwo numer trzy było jednym z najlepszych domowych wypustów jakie udało mi się wypić w mojej kilkuletniej craftowej karierze. To jest właśnie definicja sztosu, proszę Państwa. 

Od strony organizacyjnej - nie będę wchodził w szczegóły, gdyż to pozostaje niezmienne (może z kilkoma wyjątkami), lecz swoją obecnością również zaszczycił nas przedstawiciel/warzyciel/nieznamterminologii Projektu BioWar, gdzie zajął krótką chwilę na temat dzikich drożdży. 


Próbka, na którą głosowałem (bo znów głosowałem tylko na jedną) pokonała swoich oponentów i z tarczą przeszła dalej. 

Wyniki prezentowały się tak:

I - Artur Lesiak i Iwona Gruszka - Hołda Chmielu - piwo nr 3 - 57 głosów
II - Łukasz Wróblewski - browar domowy Bastion - piwo nr 1 - 52 głosy
III - Grzegorz Burczak - browar domowy Hajnel - piwo nr 2 - 47 głosów
IV - Seweryn Pająk - Kista Piwa - piwo nr 4 - 31 głosów

Widzimy się za dwa tygodnie w Białej Małpie! Stay Wild!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz